En genomtänkt introduktion är avgörande för att nya medarbetare snabbt ska känna sig hemma, förstå sin roll och bidra till verksamheten.
I det här webinariet är vi framme vid bokstaven I i ARIUBA-resan. I står för Introduktion som stärker både individ och företag. En genomtänkt introduktion är avgörande för att nya medarbetare snabbt ska känna sig hemma, förstå sin roll och bidra till verksamheten. Vi pratar om hur du skapar en välkomnande start som stärker både engagemang och långsiktig trivsel.
Tid: Tisdagen den 25 november, kl 9:00-9:45.
Plats: Digitalt via Teams.
Målgrupp: Du som har en ledande position, personalansvar eller på annat sätt är engagerad i medarbetarfrågor på ett industriföretag.
Anmäl dig senast 23 november. Eventet är kostnadsfritt.
ARIUBA
Vi vill ge dig som industriföretagare i Västsverige praktiska verktyg så att du kan säkra rätt kompetens idag och bygga en hållbar, konkurrenskraftig arbetsstyrka för framtiden. Vår webbinarserie, sex tillfällen under hösten och våren 2026, tar med dig på hela ARIUBA-resan — Attrahera, Rekrytera, Introducera, Utveckla, Behålla och Avveckla med syfte att inspirera och ge dig en inblick i de viktiga byggstenarna hos en attraktiv arbetsgivare.
Fler tillfällen
- 30 januari; Utveckla medarbetare och ledare för dagens arbetsuppgifter och morgondagens utmaningar
- 27 februari; Behålla verksamhetskritiska talanger och nyckelpersoner
- 20 mars; Avveckla på ett hållbart och professionellt sätt
Stärkt kompetens är ett projekt för små och medelstora industriföretag i Västsverige. Målet är att stärka företagens förmåga att arbeta långsiktigt och hållbart med kompetensförsörjning. Genom coachning, workshops och omvärldsbevakning får deltagande företag verktyg och stöd för att utveckla strategier som möter framtidens behov. Projektet finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden, Västra Götalandsregionen och Region Halland och sker i samarbete med Göteborgs Tekniska College, IUC Väst, IUC Sjuhärad och TEK Kompetens.
Finansiärer
Projektet Stärkt Kompetens finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden, Västra Götalandsregionen och Region Halland.