Inspirationsdagen arrangeras av Circular Hub i samarbete med TMF

IDC tipsar

Hur kan du marknadsföra hållbarhet?

Inredia Tibro, lokal: Tibrosalen

Torsdagen den 19 september, 9:00 - 15:00

Anmäl här
Inspirationsdagen arrangeras av Circular Hub i samarbete med TMF
Hur kan du marknadsföra hållbarhet?
Inredia Tibro, lokal: Tibrosalen
Torsdagen den 19 september, 9:00 - 15:00

Circular Hub bjuder in till en inspirationsdag där du lär dig mer om hur du kan skapa konkurrenskraft genom att marknadsföra ditt hållbarhetsarbete.

Dagen riktar sig till dig inom möbel- , textil- och inredningsbranschen som vill lära dig mer och få konkreta verktyg, oavsett roll i verksamheten.

Dagens program

09:00-09:15  Mingel och fika

09:15-09:30  Introduktion från Circular Hub.

09:30-10:15  White Arkitekter – Josefine Wikholm, processledare och arkitekt, berättar om deras hållbarhetsagenda. Hur de som föreskrivare positionerar sig och kommunicerar mot sina kunder och vilka förväntningarna de har på dagens och morgondagens möbelindustri utifrån ett hållbarhetsperspektiv.

10:15-11:00  Houdini – Axel Lindgren, communication strategist på outdoorbolaget Houdini Sportswear. Axel berättar om deras resa mot en cirkulär ekonomi och hur de ser på framtidens konsumtion och relation till kunden. Vi får bland annat ta del av hur de kommunicerar ut sina satsningar kring hållbarhet och vilken effekt det har fått.

11:00-11:45  Susanna Glenndahl Thorslund, kommunikationsstrateg.
Med en bakgrund av nästan 20 år i reklambranschen, bland annat som vice VD och strategisk projektledare på Forsman & Bodenfors, djupare studier inom hållbarhet, och nu i rollen som VD på analysbyrån Smartr, delar hon med sig av hur man resonerar inom branschen kring frågor som hållbarhet och marknadskommunikation och hur dessa är avgörande för att bygga företag och varumärken som är relevanta och intressanta för både kunder, medarbetare och samarbetspartners.

11:45-12:15  Paneldebatt – Hur kan vi använda hållbarhet som ett verktyg att stärka produkten samt värdet för beställaren och det långsiktiga varumärket?
I panelen:
White Arkitekter.
Communication Strategist Axel Lindgren, Houdini.
Susanna Glenndahl Thorslund, VD och kommunikationsstrateg på Smartr.
TMF – Trä och Möbelföretagen.

12:15 – 13:30 Lunch – Vi bjuder på mingellunch.

13:30-15:00 Workshop För dig som vill fördjupa dig mer i dagen ämne. Anders Breitholtz, materialexpert i Material Challenge Lab och en del i teamet i Circular Hub, håller i workshopen. Anders expertis är strategisk produktutveckling, business intelligens och hållbarhetsstrategier och med en bakgrund som industridesigner och industriell ekonom har han ägnat sitt yrkesliv till att sourca, designa och implementera avancerade, innovativa och hållbara material och tillverkningstekniker.

Anmälan

 

Dela via

Våra finansiärer
  • Europeiska unionen
  • Västra Götalandsregionen
  • Skaraborgs Kommunalförbund
  • Skövde Kommun
  • Vinnova