De flesta tillverkningsföretag upplever att kraven på hållbarhet växer både från kunder, kundernas kunder och i rekryteringssammanhang. Gäller det även dig? Att börja fundera på hur du som företag kan hantera i din kommunikation kan vara avgörande. Att vara snabb på att ta sig an utmaningen ger möjlighet att positionera sig och ska du investera i ditt utvecklingsarbete – se då till att få utväxling av det även i ditt varumärke!
Utvecklingsarbete inom hållbarhet påverkar både företag och dess varumärke. Hur kommunicerar företag sitt hållbarhetsarbete på bästa sätt? Vad skall kommuniceras och på vilket sätt för att det ska ge största möjliga effekt och trovärdighet? Och hur ska det absolut inte göras?
Kommunicera med hållbarhet som redskap
Erik Elvingsson Hedén, grundare till Europas största studie om hållbarhet – Sustainable Brand Index, föreläser under Fokusträffen. Han kommer prata om hur hållbarhetsarbete blir allt mer integrerat i företags varumärken och hur företag bäst går tillväga för att kommunicera hållbarhet så trovärdigt och effektivt som möjligt. Det är viktigt för företag idag att förstå denna utveckling och att kunna hantera det utifrån sin unika situation. Det blir en dag som ger dig konkreta verktyg, nya perspektiv och fina möjligheter att nätverka med deltagare från andra industriföretag i Skaraborg.
När: Tisdagen den 8 oktober, 13:00 – 16:00
Var: ASSAR Industrial Innovation Arena, Skövde
För vem: Alla intresserade av hållbarhetskommunikation inom den tillverkande industrin i Skaraborg. Eventet är kostnadsfritt.
Vi bjuder på kaffe/thé/vatten frukt och enkelt tilltugg. Din anmälan behöver vi senast fredagen den 4 oktober. Boka din plats redan nu!
Känns begreppet Strategisk hållbarhetskommunikation lite otydligt?
Se Erik själv beskriva varför det är viktigt och vad du får med dig från Fokusträffen i klippet nedan.
Om föreläsaren
Erik Elvingsson Hedén är grundare av och VD på SB Insight, en insiktsbyrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.
Exempel på utbildningar och kompetenser
- Civilekonom med Masterexamen i marknadsföring, strategi och strategisk HR.
- Kursansvarig lärare inom hållbarhetskommunikation på Berghs School of Communication.
- Grundare av Europas största studie om hållbarhet – Sustainable Brand Index.
- Grundare och VD på insiktsbyrån SB Insight.
- Rådgivare inom hållbart varumärkesbyggande åt ledande varumärken i Norden.
Läs mer om tidigare Fokusträff tema försäljning – Max Söderpalm
Läs mer om tidigare Fokusträff tema försäljning – Paula Söderström
Eventet arrangeras av IDC West Sweden AB. IDC driver projektet Catalyst spänner över Västsverige och är finansierat av Europeiska Regionala Utvecklingsfonden, Skaraborgs Kommunalförbund och Västra Götalandsregionen. IDC har i uppdrag att långsiktigt stärka konkurrenskraften och lönsamheten för Skaraborgs tillverkande industriföretag. För en hållbar framtida industri.