Digitalakademin är till för dig som vill lära dig mer om hur ditt företag blir framgångsrikt på nätet. Utbildningen är helt kostnadsfri och du gör den i din egen takt online.
Onsdagen den 11 april håller Almi en kickoff i Skövde för att introducera utbildningen och ge dig verktyg för att du sedan på egen hand och i egen takt ska kunna genomföra utbildningen.
För dig som finns på nätet
Den digitala utvecklingen går framåt i en rasande fart och i takt med det ändras våra köpbeteenden. Oavsett om du har en e-handel, säljer tjänster, är ett B2B-företag eller har en fysisk butik kan du vara säker på att dina kunder finns på nätet på ett eller annat sätt. Men hur hittar du dem? Och hur hittar de dig?
Kort film om digitalakademin.
Om utbildningen
Online-utbildningen inleds med ett introduktionsseminarium där du får träffa Almi som berättar om Digitalakademin och går igenom hur du får ut mesta möjliga av utbildningen. Utbildningen är kostnadsfri och är perfekt för dig som småföretagare eftersom du kan beta av den helt i din egen takt när du själv har tid. Mitt på dagen, på tåget hem från affärsmötet eller kanske när barnen har gått och lagt sig. När du klarat kunskapstesten får du en officiell certifiering som användare av digitala verktyg.
En utbildning som täcker de flesta digitala områden
Utbildningen består av 23 digitala områden och täcker allt från online närvaro, e-handel, och digital verksamhetsstyrning till hur man skapar trafik till sin webbsida och får fler kunder. Du väljer själv vilka genom att skapa dig en personlig läroplan. För att bli certifierad krävs däremot att du går igenom alla lektionerna med godkänt resultat. Digitalakademin är ett initiativ av Google och Almi. Syftet är att utbilda svenska företag till att bättre ta tillvara de möjligheter som digitaliseringen erbjuder.
Anmälan senast den 10 april 2018
Om Almi
Almi erbjuder lån och affärsutveckling till företag som vill utvecklas och växa. Det kan till exempel vara i etableringsfasen för en entreprenör, det kan gälla ett befintlig företag med potential till tillväxt, det kan vara på ett tidigt idéstadium där både affärsidé och produkten behöver vidareutvecklas eller ett företag med som vill etablera sig på en internationell marknad.