Tillverkande företag har stått inför ovanliga utmaningar under 2020 då pandemin har vänt upp och ner på mycket av det vi tog för givet. De flesta har upplevt att tillgång och efterfrågan av produkter har förändrats, och det ställer särskilda krav på den som måste få allting att klaffa.
Smarta företag har ändrat agendan och fokuserar nu mer på ”flexibilitet” och mindre på ”effektivitet”. De har insett att flexibilitet är nyckeln till att driva ett lönsamt företag på lång sikt där allt kan hända – där man måste ha möjlighet att optimera och balansera ändringar i planeringen kan innebära för redan utlovade leveranstider.
Det kommer att finnas vinnare och det kommer att finnas förlorare. Men vad skiljer dem åt? Vad gör vinnarna annorlunda?
Följ med oss den här eftermiddagen och ta del av fem viktiga principer som kommer att avgöra om ditt företag kommer ut starkare på andra sidan.
Tid: Torsdagen den 3 juni klockan 13:00 – 15:00
Plats: Online i Teams, du får länk via mail ett par timmar innan start.
Målgrupp: Alla intresserade av att utveckla sin förståelse för affärssystem inom den tillverkande industrin i Skaraborg. Eventet är kostnadsfritt.
Anmälan är stängd!
Agendan:
13.00 – 13.15 Hur ser Industri 4.0 ut när man sätter människan och förändringskultur i fokus?
13.15 – 13.45 Hur kan digitaliserad produktionsplanering hjälpa er att snabbt reagera, kritiskt värdera och ta rätt beslut?
Paus
14.00 – 14.30 Din vinnande formel för dynamisk och smidig planering
14.30 – 14.45 Hör ett företag berätta med egna ord om sin resa mot en framtid där “Planering är allt”
14.45 – 15.00 Q&A och avslutning
Om föreläsarna
Veronika Grozdanovska har lång erfarenhet av att leverera industriella digitala lösningar på den globala marknaden. Efter en internationell karriär har hon nyligen återvänt till Sverige och beslutat sig för att ansluta sig till Novoteks digitala transformationsutveckling i rollen som Chief Innovation Officer. Under sina yrkesverksamma år har Veronika arbetat för flera globala bolag och skaffat sig gedigen erfarenhet kring hur man skall starta, planera och genomföra lösningar inom industriell IT. Hennes passion är att föra in människor(na) och företagskulturen i den digitala resan och inte bara fokusera på teknologin.
Rickard Tibefjäll utgår från Göteborg och är Account Manager på Novotek i västra Sverige. Han har en bred nationell och internationell erfarenhet av försäljning och marknadsföring från olika industrier och branscher där han också har verkat i olika roller. Fokus är alltid på kundrelationen där han kontinuerligt utvecklar och skapar mervärde inom automation, industriell kommunikation, versionshantering och produktionsplanering. Allt för att stötta och underlätta för kunder på deras kommande eller pågående digitala resa.
Novotek AB
Novotek har sedan 1986 hjälpt producerande företag att automatisera och integrera sina olika flöden inom produktionen, vilket idag definieras som en del av Digitaliseringsresan. Målet har alltid varit att leverera rätt lösning, så att kunden når maximal förmåga till styrning, optimering och uppföljning av sina produktionsprocesser. Med kompetens, anpassningsförmåga, trovärdighet och engagemang har Novotek skapat de viktigaste byggstenarna för långsiktiga relationer och framgångsrikt samarbete där man sätter kunden i fokus.
Aktiviteten arrangeras av IDC inom ramen för projektet ASSAR Industrial Innovation Arena. Finansiärer är Europeiska regionala utvecklingsfonden, Skaraborgs kommunalförbund, Västra Götalandsregionen och Skövde kommun. ASSAR Industrial Innovation Arena är en mötesplats där utbildning, innovation och forskning ger nya lösningar för industrin.