Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter. Vad sker i vår omvärld?
Ny teknologi når massmarknaderna i rasande takt, och koncept som nyss känts futuristiska finns redan på marknaden. Den individuella nyttan ökar ju fler som blir uppkopplade, och det gör också att konsumenter får allt större inflytande på sin omgivning. Vilka förväntningar har egentligen nästa generations kunder på ny teknik och nya digitala lösningar? I detta utforskande seminarium rör vi oss snabbt och lätt mellan det teknologiskt kittlande, affärsmässigt konkreta och djupt mänskliga.
Föreläsning varvas med frågor och diskussioner
Att förstå vår omvärld, trender och dagens teknikutveckling
- Vilka trender har störst påverkan på affär och verksamhet
- Vad är digital transformation – fallgropar och framgångsfaktorer
AI & Big Data
- Teknik och affärsnytta
- Skapa tillväxt och lönsamhet med digitala affärsmodeller
- Nya sätt att konkurrera
Utökad insikt och förståelse för din egna och andras reaktion på förändring
- Den nya tiden – hur påverkar det min affär och mitt företag
- Affärsmodeller, kundförväntningar, marknad och konkurrensfördelar
- Vilka förväntningar har nästa generations kunder på ny teknik och nya digitala lösningar
Hur kan du öka din konkurrenskraft (praktisk övning)
- Hur kan ny teknik påverka dina försäljnings- och produktionsprocesser
- Paketering av marknadserbjudande
Del 1: Tisdagen den 10 november kl. 09:00-11:00. Del 2: Tisdagen den 17 november, kl. 09:00-11:00.
Du som deltagare kommer i god tid innan föreläsningen få instruktioner om hur du ansluter till mötet. det enda du behöver förbereda är att ha tillgång till ett headset men också gänra en webcam. Resten ordar vi med!
Om föreläsaren
Johan Cedermark bygger framgångsrik affärsutveckling med nya digitala möjligheter. Han är aktiv som affärsutvecklare, projektledare och framtidsstrateg. Han driver företaget Brightnoch mot företag för att skapa lönsamhet genom innovation och affärskritiska projekt, ofta med hjälp av IT.
Johan har en bakgrund som systemerare/programmerare men även som marknadschef och VD. Han nyttjar bredden för att löpande kunna nyttja de nya tekniska trenderna till att hitta och skapa goda affärsmöjligheter.
Johans ögonöppnande och underhållande föreläsning kommer att ge konkreta verktyg och inspiration till din digitala framtidssuccé. Hur du fångar din kunds intresse och hur du kan ta det nästa steget i din affärsutveckling.
Eventet arrangeras av projektet Digiresan, ett av de projekt som IDC är med och driver. IDCs finansiärer är Europeiska regionala utvecklingsfonden, Skaraborgs kommunalförbund, Västra Götalandsregionen och Skövde kommun. Vi har i uppdrag att långsiktigt stärka konkurrenskraften och lönsamheten för Skaraborgs tillverkande industriföretag. För en hållbar framtida industri.